Annonce
KNÆSKADER
Alle debatter > Muskler, led og knogler > Knæskader Bruger:  gæst - Log ind - Opret profil

...
Forfatter:  ChrstinaLa  -  Dato: Jun 09, 2008, 18:13  -  Svar: 0

Hej.
Jeg har selv haft problemer med mit højre knæ. Kunne hverken gå i huk, sidder for længe i sammen stilling eller gå på trapper. Efter en del undersøgelser af egen læge og på sygehuset, fik jeg en kikkertundersøgelse, hvor de konstaterede Ungdomsbrusk(kan ikke huske det latinske navn). Det vil sige mangel af brusk i knæet - i mit tilfælde er det på indersiden af knæskallen der mangler brusk, og det kan nogen dage gøre hamrende ondt. Hvis det er en stor brusk mangler der er kan man få lagt en pude ind i knæet således at knoglerne ikke skraber på hinanden.
Det ville måske være en idé for dig at kontakte din læge og evt. be om a få en kikkertundersøgelse hvis din læge ikke kan finde frem til årsagen af dine smerter.

Der er mange ting man kan gøre for at smerterne dæmpes. Jeg har selv valgt den løsning efter et år på smertestillende at omlægge min hverdag. Min læge frårådet mig at lave noget fysisk hårdt, men det gjorde det kun værre. SÅ mit råd er at holde dig i gang, men lyt til din krop. Sørg for at træne dine muskler i låret og resten af benet. Det har hjulpet mig meget, men er ikke fri for smerter endnu, og bliver det nok heller aldrig.
Besvar indlæg

Emne (klik på første indlæg for læse alle indlæg) Forfatter Dato
Jeg har meget ondt i begge mine knægæst Jun 09, 2008, 13:40
   ...ChrstinaLa Jun 09, 2008, 18:13

Alle debatter > Muskler, led og knogler > Knæskader

Oplysningerne må på ingen måde tages som erstatning for kompetent professionel rådgivning eller behandling af uddannet og godkendt læge. Indholdet på NetDoktor.dk må ikke og kan ikke bruges som basis for at stille diagnoser eller fastlægge behandling. Brugerbetingelser: Vigtige juridiske informationer - Læs også NetDoktors fortrolighedspolitik.

The documents contained in this web site are presented for information purposes only. The material is in no way intended to replace professional medical care or attention by a qualified practitioner. The materials in this web site cannot and should not be used as a basis for diagnosis or choice of treatment. Click here - Conditions for use - Important legal information.

© Copyright 1998-2010 NetDoktor.dk - All rights reserved
NetDoktor.dk is a trademark

Annonce

Annonce

Annonce