Annonce
SMERTER
Alle debatter > Smerte > Smerter Bruger:  gæst - Log ind - Opret profil

Svær hovedpine især om natten.
Forfatter:  gæst    -  Dato:  31. aug. 2005, 03:38  -  Svar:   11  5

Kan nogen foreslå nogle stærkere hovedpine-piller end Kodimagnyl og Panodil, som slet ikke hjælper på min hovedpine, der er værst om natten, når jeg ligger ned?
Jeg ved ikke, om det er migræne, men det er i hvert fald slemt.
Venligst
Mac.

Besvar indlæg
hej
Forfatter:  gæst    -  Dato:  02. sep. 2005, 18:16  -  Svar:   11  0

Man kan godt få nogle stærkere smertestillende i håndkøb... kan ikke huske hvad de hedder - men spørg på apoteket, de ved det. Det er grimt at gå i seng m hovedpine og stå op med den igen... har prøvet d flere gange.

Pøj pøj

Besvar indlæg
Hej
Forfatter:  gæst    -  Dato:  08. sep. 2005, 11:31  -  Svar:   11  0

Jeg vil anbefale dig Treo som kun fås på apoteket, dog uden recept. Panodil og Kodimagnyl har heller ingen effekt når jeg har hovedpine.

Håber det er til hjælp

Besvar indlæg
Aldrig mer migræne
Forfatter:  gæst    -  Dato:  15. sep. 2005, 14:40  -  Svar:   11  2

http://www.hovedpineforeningen.dk/forum/sepost.asp?ID=i1002

Kuren består i:

1. Ingen brug af raffineret sukker / Danisco. ( dextrose, glukose, rørsukker, sakkarin, o.s.v....)
2. Ingen brug af glukose forhøjede medicin. ( Kontakt læge for at kontrollere din medicin.)
3. Prøv at begrænse brug af alkoholiske drikke, så som ( søde vine, sødt øl, spiritus.)
4. Helst ikke mere end tre timer i mellem måltiderne.
5. Drik masser af vand.

Punkt 1. Kuren skal følges stramt i op til 3 måneder, det er ikke altid nemt, da sukker er vanedannende.

Punkt 2. Migrænemedicin / hovedpinepiller er i de fleste tilfælle blodsukkerforhøjende og disse skal lægges helt på hylden.

Punkt 3. Almindelig rød / hvidvin, champagne kan drikkes.

Punkt 4. Migrænikere har i 95% af alle tilfælle lavt blodsukker, så spis tit da blodsukkeret derved holdes oppe.

Punkt 5. Vand er måske det vigtigste da det renser ud og er basalt for en rask krop.

Migrænekuren virker indenfor 1 til 4 uger. Indkøb's tips når der handles ind, så gå mere til slagter fiskehandler og grønthandler, det gør det nemmere at finde vare uden raffineret sukker.

Sødemiddel brug honning.

Filosofi
Da hårdnakkede tilfælde af migræne fejlagtigt er blevet tilskrevet psykiske forstyrrelser, er mange der har migræne, blevet sendt til behandling hos psykiatere, psykoanalytikere eller neurologer for at finde en kur, om muligt.

Resultatet af dette har uvægerligt været en skuffelse. Efter udmattende konsultationer, som desværre har været en prøvelse for både dig og din tegnebog, lider stadig du af din migræne og er endnu mere fortvivlet end før.

Hvordan er du kommet ind på denne tilsyneladende uendelige og nytteløse behandlingsvej?

Ganske enkelt på grund af en fundamental fejltagelse i forbindelse med migræne.

Denne fejltagelse er en manglende forståelse for, at dine emotionelle forstyrrelser, ikke er årsagen til din hovedpine, yderligere at disse hovedpineanfald, ikke er den egentlige årsag til din manglende mentale balance.

Da sygdommen er kronisk og en bedring kræver megen selvdisciplin, er det indlysende, at der ikke blot skal ét middel til, men en helt ny måde at leve på, hvis du på ny skal blive rask.

Beslutter du dig for at blive rask, kan du ikke gå halvhjertet ind for behandlingen, når det er bekvemt og skifte mening når det ikke er.

Endelig er det din bevidsthed om, at gode vaner er lige så lette at tillægge sig som dårlige vaner. Hver gang du viser din viljestyrke, er du nået endnu et skridt i retning mod en livsform, der til sidst kan befri dig for migrænen.

(Gennemsnitlig ca. 1 måned)

STOP-it.dk´s kur virker på ca. 99 %. Kuren består ganske enkelt i, at vi fjerner diverse stoffer fra indtagelsen af mad og medicin.

Den medgang som de patienter der har fulgt vores kur har opnået, repræsenterer en overvældende sejr, ikke blot for den anbefalede, men specielt for den menneskelige intelligens, selvrespekt og viljestyrke.

Vore patienter beviser, at det bestemt kan lade sig gøre at følge kuren og behandlingen. Succes er afgjort en realitet.

Vi er ikke de eneste der har haft denne oplevelse. Andre, som er kommet til at forstå migrænens natur ved hjælp intelligens, fantasi og stædighed, kan alle befri sig for migrænen og begynde et normalt, lykkeligere og mere fornuftigt liv.

Den livsform STOP-it.dk foreslår dig er fornuftig, fordi det enkelte menneske accepterer sin situation og lærer at styre sin rolle i den.

Du vil kunne gøre større gavn for dig selv og i samfundet, samt nyde livet fuldt ud.

Vi ser frem til at høre fra netop dig, så vi også kan hjælpe dig med at blive helbredt fra migrænens plager.

til toppen

Patientinddeling
I 33% af alle tilfælde er migrænen startet før patienten er fyldt 10 år.

I 65% af alle migrænepatienter har haft deres første anfald, når de bliver 16 år.

I 90% af alle tilfældene er det første anfald forekommet inden de er fyldt 40 år.

til toppen

Weekendhovedpine
I årevis har man tilskrevet migræne de spændinger der forekommer i hverdagen. Er det så ikke tankevækkende, at mange mennesker især oplever anfaldene i weekender eller ferier, altså netop på de tidspunkter, hvor patienterne slapper af og er borte fra arbejdets stres.

til toppen

Historie
De tidligste detaljerede beskrivelser af migræne er skrevet af den græske fysiker og filosof Galenos ( 131-201 ) og Aretaeus af Cappadocia, der levede i det andet århundrede.

Hippokrates ( medicinens fader ) der havde udøvet lægegerning seks hundrede år tidligere var forbillede for dem begge, og de var anledningen til genoplivningen af hans teorier. Hippokrates nævner ikke migræne nogetsteds i sine arbejder. Det er sandsynligvis fordi migrænen ikke eksisterede på hans tid. Lægen og forskeren Aretaeus fra Rom beskriver forbløffende detaljeret om netop migræne.

Hans værker var forsvundet i mange århundreder. I 1552 blev de fundet af Junius Paulus Crassus, der som den første oversatte dem fra latin til græsk.

Aretaeus følgende beskrivelse af migræne (Cephalaea-Cefalagi eller hovedpine). Og i visse tilfælde sidder smerterne i hele hovedet, og smerterne er undertiden på højre og undertiden på venstre side eller i panden, og kan alle forekomme på samme dag efter et vilkårligt mønster.

Men i nogle tilfælde deles skarpt på højre eller på venstre side, den ene tinding, eller et øre, eller øjenbryn, eller øje, eller næsen, der deler ansigtet i to lige halvdele, og smertepasserer ikke denne skillelinie, men forbliver i halvdelen af hovedet. Det kaldes heterokrani, en sygdom, der på ingen måde er mild, selv om den kun viser sig med mellemrum, og selv om den virker let.

Der forekommer kramper og fortrukket ansigtsudtryk. Øjnene er fikseret ufravendt og stirrende, eller ruller indad til hvilken som helst side.

Svimmelhed. Dybtliggende smerter bag øjnene så langt tilbage som hjernehinden. Ufrivillig sved. Pludselig smerter i senerne, som var man blevet slået med en kølle. Kvalme opkastning af galleagtig væske, besvimelsesanfald patienterne er desuden livstrætte og ønsker at dø.

Men hvad er migræne? Betegnelsen migræne bruges om tilbagevendende, dundrende hovedpine af varierende længde, styrke og hyppighed, ofte med forudgående synsforstyrrelser og ledsaget af irritation, ubehag ved lys og lyd, kvalme og undertiden opkastning.

Når selve smerten sætter ind, er den som regel lokaliseret til tindingen, eller øjeæblet på den ene side af ansigtet.

Selv om migræne har været kendt i næsten 2000 år, er det først i det 19. århundrede man er begyndt at undersøge lidelsen seriøst. Flere forskere har fundet, at de fleste symptomer skyldes en ændring i hovedblodkarrene

Held & lykke.

www.stopit.1go.dk

Morten Edlers 31158958

Besvar indlæg
jeg har en veninde
Forfatter:  gæst    -  Dato:  16. sep. 2005, 16:27  -  Svar:   11  1

som efter ÅR med migræneanfald - fandt ud af dette som du beskriver - anfaldene stoppede da hun fulgte rådene.
maggie

Besvar indlæg
...
Forfatter:  gæst    -  Dato:  29. okt. 2005, 23:00  -  Svar:   11  1

"Ipren" er piller imod stærke smerter, som f.eks. kan være hovedpine, mavepine (mens smerter) osv.

Besvar indlæg
Nej
Forfatter:  gæst    -  Dato:  30. okt. 2005, 02:44  -  Svar:   11  0

Lige en rettelse. Ipren er IKKE til stærke smerter. Det er dog rigtig at mange har glæde af dem i de situationer du beskriver, men ipren er til svage smerter. Direkte taget fra inlægssedlen citat:

Du skal anvende Ipren, hvis du har svage smerter som f.eks.

hovedpine
tandpine
menstuationssmerter
muskel- og ledsmerter

Hvis din læge har angivet, at du skal bruge Ipren® mod andet, skal du følge hans anvisninger.

Rigtig mange oplever det samme som med panodil og lignende. De virker ikke en disse. Jeg tager selv ipren mod lette hovedpiner hvis jeg skal på arbejde. Men til mens. smerter og muskelsmerter, hjælper de ikke på mig. Der hjælper kun 2 panodil (ell lignende) sammen med f.eks. en voltaren eller kodein, men de 2 sidstnævnte fåes ikke i håndkøb.

Til trådstarteren: Hvorfor skal det være håndkøbsmedicin? Receptpligtig medicin har langt fra altid flere bivirkninger eller er på anden måde farligere, så længe man tager det lægen anviser.
Mvh Silje

Besvar indlæg
Har haft migræne i mange år
Forfatter:  gæst    -  Dato:  03. nov. 2005, 16:03  -  Svar:   11  1

Mine migræne anfald startede i barneårerne, hvor jeg sommetider blev sendt hjem fra skole, fordi jeg havde den voldsomme hovedpine og kastede op.
Værst var det efter børnefødselsdage, hvor vi havde fået chokolade og kager, altid var jeg syg efter sådan en dag.
I mine unge år havde jeg overhovedet ikke migræne, troede jeg var vokset fra det, men spiste stadigvæk ikke al det søde, ost og pølser, da min erfaring sagde mig, at jeg blev syg af det.
Da jeg fik mit første barn, så fik jeg migræne igen, den var meget slem omkring menustrationerne, og da var det underordnet hvad jeg spiste for migræne anfaldene kom bare alligevel og meget voldsomme anfald, hvor jeg intet kunne andet gå i seng, trække dynen langt op over hovedet, og bede om total ro.
Migrænen kom til at plage mig og ikke mindst mine omgivelser meget, og jeg havde mange sygedage på grund af det, da migrænen kunne varre fra 2- 4 døgn.
Da jeg var færdig med overgangsalderen stoppede min migræne også, nu har jeg ikke haft migræne i 10 år, så nu tror jeg på, at jeg aldrig mere får det, og heller ikke forpester mine omgivelsers liv med det.

Besvar indlæg
Glemte at skrive
Forfatter:  gæst    -  Dato:  03. nov. 2005, 16:15  -  Svar:   11  0

min far havde migræne, jeg min søn og mit barnebarn.
Mit barnebarn spiser slet ikke noget sødt.
Sjovt som børn kan blive bevidste om, hvad de ikke kan tåle, men vi tror det er derfor han ikke spiser det søde, og i stedet for er meget til det lidt friske, sure og vand i stedet for sodavand.

Besvar indlæg
Go'bedring
Forfatter:  gæst    -  Dato:  04. okt. 2006, 11:48  -  Svar:   11  0

Kuren består i basal kostomlægning:

1. Ingen brug af raffineret sukker / Danisco. ( Saft, sodavand, dextrose, glukose, rørsukker, sakkarin, o.s.v....)
2. Ingen brug af glukose forhøjede medicin. ( Kontakt læge for at kontrollere din medicin.)
3. Prøv at begrænse brug af alkoholiske drikke, så som ( søde vine, sødt øl, spiritus.)
4. Helst ikke mere end tre timer i mellem måltiderne.
5. Drik masser af vand.

Punkt 1. Kuren skal følges stramt i op til 3 måneder, det er ikke altid nemt, da sukker er vanedannende.

Punkt 2. Migrænemedicin / hovedpinepiller er i de fleste tilfælle blodsukkerforhøjende og disse skal lægges helt på hylden.

Punkt 3. Almindelig rød / hvidvin, champagne, øl (almindelig tuborg,carlsberg kan drikkes.

Punkt 4. Migrænikere har i 95% af alle tilfælle lavt blodsukker, så spis tit da blodsukkeret derved holdes oppe.

Punkt 5. Vand er måske det vigtigste da det renser ud og er basalt for en rask krop.

Migrænekuren virker indenfor 1 til 4 uger. Indkøb's tips når der handles ind, så gå mere til slagter fiskehandler og grønthandler, det gør det nemmere at finde vare uden raffineret sukker.

Sødemiddel brug honning.
Venligst Morten - tele 41520761

Besvar indlæg
Migrænemedicin
Forfatter:  gæst    -  Dato:  04. jun. 2008, 09:59  -  Svar:   11  0

Hvis det er migræne og ikke hovedpine (det kan være svært at skelne), kan du få din læge til at skrive en recept på fx. Imigran eller Maxalt. Imigran virker utrolig godt for mig :-)
Og/eller få en henvisning til en neurolog - evt. Hovedpinecentret i Glostrup

Besvar indlæg
Alle debatter > Smerte > Smerter

Annonce
Oplysningerne må på ingen måde tages som erstatning for kompetent professionel rådgivning eller behandling af uddannet og godkendt læge. Indholdet på NetDoktor.dk må ikke og kan ikke bruges som basis for at stille diagnoser eller fastlægge behandling. Brugerbetingelser: Vigtige juridiske informationer - Læs også NetDoktors fortrolighedspolitik.

The documents contained in this web site are presented for information purposes only. The material is in no way intended to replace professional medical care or attention by a qualified practitioner. The materials in this web site cannot and should not be used as a basis for diagnosis or choice of treatment. Click here - Conditions for use - Important legal information.

© Copyright 1998-2010 NetDoktor.dk - All rights reserved
NetDoktor.dk is a trademark

Annonce

Annonce

Annonce